Молитвы Анастасии Узорешительнице

Агафья/ автор статьи
Содержание

Молитва Анастасии о исцелении и помощи, о лёгких родах

Следует помнить, что прося Узорешительницу о помощи по всякой потребе, необходимо не только быть чистыми в своих помыслах и сердцах, но и постоянно молиться Господу Богу, посещать церковные служения, осуществлять подояния и помогать нуждающимся, старикам и больным.

О, многострадальная премудрая великомученице
Христова Анастасие! Ты душею на небеси
у престола Господня предстоиши,
на земли же данною тебе благодатию
различные совершаеши
исцеления: призри убо милостиво
на предстоящие люди и
молящиеся пред мощами твоими, просящия
твоея помощи:
простри ко Господу святыя молитвы
твоя о нас и испроси нам
оставление согрешений наших,
недужным исцеление, скорбящим
и бедствующим скорую помощь;
умоли Господа да подаст всем
нам христианскую кончину и добрый
ответ на Страшнем Суде
Своем, да сподобимся и мы купно
с тобою славити Отца
и Сына и Святаго Духа
во веки веков. Аминь.

Молитвы Анастасии Узорешительнице

Видео: Молитва Анастасии Узорешительнице (Молитва об освобождении из тюрьмы)

Молитва Анастасии Узорешительнице о защите

Что бы не происходило, какие бы неурядицы и беды Вас не постигли отчаиваться грешно — на всё воля Божия и ничего не происходит просто так или без его ведома. Когда одолевает печаль и страх следует покаяться. Обратитесь к Великомученице с просьбой о защите в этой мощной молитве:

Святая Анастасия, Узорешительница!
Помоги мне в моей горести,
не оставь своей милостью. Душой на
небесном престоле стоящая,
вкушающая Господнюю милость!

Ликом святым почий на стенах
мрачного узилища и дай мне,
рабу Божьему (рабе Божьей) (имя),
вкусить наслаждение славы Божьей.

Призри своим оком на стоящего
перед тобой, протяни к Господу мои
молитвы и испроси душе моей
оставление согрешений. За беззаконие
свое не смею я вознести
очи к высоте небесной, потревожить
Всевышнего своей мольбой.

Будь же моей заступницей, призываю
тебя как молитвенницу
за мои прошлые грехи. Ты приняла
благодать от Богородицы страсти
исцелять и горести изгонять, так
склонись же над узником, будь
ему в печалях утешительницей,
в недугах лютых врачевательницей
и в нападениях защитницей.

Не презирай меня, недостойного,
ходатайствуй у Бога благодати для
возлюбившего тебя. Во имя
Бога единого в Троице Святой
Славимого Отца, и Сына, и
Святого Духа ныне и присно и во
веки веков. Аминь.

Молитвы Анастасии Узорешительнице

Молитва Анастасии перед судом, от тюрьмы и о скором освобождении

Если Вам или Вашему близкому предстоит
судебное разбирательство, которое было
выдвинуто несправедливо, либо
за решёткой всё же оказался невиновный
человек — следует прибегнуть к постоянным
сердечным молитвам к Анастасии
Узорешительнице. Она проследит,
чтобы суд прошёл честно, либо облегчит
участь уже заключённого по ошибке.

Также данную молитву можно читать
тем и за тех, кто был осуждён
за содеянное преступление, но осознал
свою вину и искренне покаялся в содеянном.

О многострадальная и премудрая
великомученице Христова
Анастасие! Ты душею на Небеси
у Престола Господня предстоиши,
на земли же, данною тебе благодатию,
различная совершаеши
исцеления: призри убо милостивно
на предстоящия люди и
молящиеся пред мощами твоими,
просящия твоея помощи,
простри ко Господу святыя молитвы
твоя о нас, и испроси нам
оставление согрешений наших,
недужным исцеление, скорбящим
и бедствующим скорую помощь: умоли
Господа, да подаст всем
нам христианскую кончину и добрый
ответ на Страшном Суде
Своем, да сподобимся мы купно
с тобою славити Отца
и Сына и Святаго Духа
во веки веков. Аминь.

Молитвы Анастасии Узорешительнице

Молитва великомученице Анастасии Узорешительнице

Тропарь, глас 4

Победоноснаго Воскресения истинноименитая
наречена еси, мученице Христова, победы
на враги поставила еси мук терпением,
Христа ради, Жениха твоего, Егоже
возлюбила еси. Того моли спасти души наша.

Перевод: Победоносному Воскресению
истинно одноименной названа ты
(Анастасия от греч. — Воскресение),
мученица Христова, победу над врагами
одержала ты терпением мучений
Христа ради, Жениха твоего, Которого
возлюбила ты. Его моли о спасении душ наших.

Кондак, глас 2

Во искушениих и скорбех сущии,
к твоему храму притекающе, приемлют
честная дарования от живущия в тебе
Божественныя благодати, Анастасие:
ты бо присно миру точиши исцеления.

Перевод: В искушениях и скорбях
находящиеся, к твоему храму приходя,
получают почтенные дарования от живущей
в тебе Божественной благодати, Анастасия,
ибо ты всегда источаешь для мира исцеления.

Молитвы Анастасии Узорешительнице

Молитва

О, многострадальная и премудрая
великомученице Христова Анастасие!
Ты душею на Небеси у Престола Господня
предстоиши, на земли же данною тебе
благодатию различная совершаеши исцеления.

Призри убо милостивно на предстоящия
люди и молящияся пред образом твоим,
просящия твоея помощи: простри
ко Господу святыя молитвы твоя о нас
и испроси нам оставление согрешений
наших, недужным исцеление, скорбящим
и бедствующим скорую помощь: умоли
Господа, да подаст всем нам христианскую
кончину и добрый ответ на Страшнем
Суде Своем, да сподобимся и мы купно
с тобою славити Отца, и Сына, и Святаго
Духа во веки веков. Аминь.

Краткое житие

День памяти 22 декабря / 4 января

Была дочерью богатого и знатного римлянина.
Всем имением своим служила узникам тюрем,
среди которых было немало христиан.
За милосердие и самоотверженное служение
заключенные назвали ее Узорешительницей,
т. е. «облегчающей оковы». Наконец,
и в ней признали христианку и подвергли
мучениям. Однако св. Анастасия осталась
верной Христу. Св. мученице молятся
об облегчении уз находящихся в заточении,
об обращении ко Христу заблудших
и впадших в тяжкие преступления.

Молитвы Анастасии Узорешительнице

Предпразднество Рождества Христова, и святыя великомученицы Анастасии Фармаколитрии, еже есть Узорешительницы

На Господи, воззвах:

стихиры предпразднства 3 и святыя 3.

Стихиры предпразднства, глас 1.

Подобен: Всехвальнии мученицы

Земля вся, зрящи Божие снизхождение,
веселится: волсви дары Мне приносят,
Небо свыше вещает звездою, Ангели славят,
пастырие, свиряюще, дивятся, ясли
подъемлют, якоже престол Мя огнезрачный.
Радуйся, Мати, сия видящи.

Свет во откровение языков пришел еси,
обложимь Моего зрака подобием,
Сыне Мой Безначальне, Отца
Пребезначальнаго несказанное рождение,
обогатити бо грядеши обнищавшее
человечество нищетою, еюже обложимь
еси, воспеваю, Господи, Твое благоутробие.

Яко Младенца Мя зрящи, на Твоих
почивающа, Мати, дланех, возвеселися:
приидох бо болезнь всю отъяти Адамову,
юже пострада злейшим советом змия,
древле вкусив, и сладости вне быв
райския, и растлився.

Ины стихиры святыя мученицы, глас 8.

Подобен: Что вы наречем:

Мира красных пренебрегши и к сим
плоти твоея не пощадивши, честная,
всю вдала еси себе самую служити
боголепно святым, во страданиях
терпеливейше, гной оных отирающи
и к мужеству мудрейше словесы
мудрыми укрепляющи, моли еже
спастися душам нашим.

Богатство требующим расточила еси
привременное, честная, вечнующая
тепле взыскующи и Христовым стопам
Божественным неуклонною верою последующи,
и вопияше: уязвихся Твоим желанием,
Безсмертне, Твоих страданий сообразну
мя и славы Божественныя сопричастницу
покажи, яко Щедр и Человеколюбец.

Страсть претерпевши блаженную,
страсти наша, Анастасие, истинно
омываеши струями врачеваний твоих
присно. Тем тя по долгу блажим,
и любовию празднуем память твою,
и покланяемся мощем, священие
почерпающе. Моли спастися душам нашим.

Слава, святыя, глас 2:

Воскресения дар прияла еси,
Анастасие всехвальная, пострадавши
на судищи: демонов бо множество
погубивши, морю предала еси,
страстоносице, мученице досточудная.

И ныне, предпразднства, глас 4:

Вифлееме, украшайся, воспои, граде
Сионе, радуйся, пустыне, предобручающи
радость: звезда бо предъидет в Вифлеем,
возвещающи хотящаго родитися Христа,
и вертеп приемлет Невместимаго всеми,
и ясли готовятся восприяти Жизнь вечную.
тому вси воспоим и возопиим: спаси
души наша, Иисусе Боже,
воплотивыйся нас ради.

На стиховне стихиры, глас 2.

Подобен: Доме Евфрафов:

Грядет Христос лукаваго сокрушити,
сущия во тьме просветити и разрешити
связанныя, предусрящим того.

Стих: Бог от юга приидет и Святый
из горы приосененныя чащи.

Ликуй, Сионе, вертепе, благоукрасися,
Вифлееме, готовися: се бо Дева
родити Христа грядет.

Стих: Господи, услышах слух Твой
и убояхся; Господи, разумех дела
Твоя и ужасохся.

Воспойте, отечествия языков,
хвалу и славу, волсви с дары,
пастырие, свиряюще, усердно потщитеся.

Слава, святей, глас 4. Студитово:

Живоноснаго востания Христова
тезоименитна бывши, честным жительством
званию преизящно последовала еси и,
естество укрепльши, вмужившися же
мудрованием, червленицу исткала еси
обагрением кровей твоих и, царски,
якоже скиптр, крест держащи, Богу
и Спасу сцарствуеши, Анастасие
всеблаженная. того моли и нас
облистати Божественною славою Его.

И ныне, глас тойже:

Исаие, ликуй, Слово Божие восприем,
прорцы Отроковице Марии: купине горети
и огнем не сгарати зарею Божества.
Вифлееме, благоукрасися, отверзи врата,
Едеме, и волсви, идите видети спасение,
в яслех повиваемое: егоже звезда показа
верху вертепа, Жизнодавца Господа,
спасающаго род наш.

Тропарь, глас 4:

Победоноснаго Воскресения истинноименитая
наречена еси, мученице Христова, победы
на враги поставила еси мук терпением,
Христа ради, Жениха твоего, егоже
возлюбила еси. Того моли спасти души наша.

Слава, и ныне, предпразднства, глас тойже:

Готовися, Вифлееме, отверзися всем,
Едеме, красуйся, Евфрафо, яко древо
живота в вертепе процвете от Девы:
рай бо Оноя чрево явися мысленный,
в немже Божественный сад, от негоже
ядше, живи будем, не якоже Адам умрем.
Христос раждается прежде падший возставити образ.

НА ПОВЕЧЕРИИ

Канон, глас 6. егоже краегранесие: Великаго четвертка долгую песнь пою.

Ирмос по дважды, тропари на 6 и паки ирмос на сходе.

Песнь 1

Ирмос:

Сеченое, сечется море Чермное,
волнопитаемая же изсушается глубина,
таяжде купно безоружным бывши проходима
и всеоружным гроб. Песнь же Богокрасная
воспевашеся: славно прославися
Христос, Бог наш.

Всевиновная и вседержительная Жизнь,
безмерная Мудрость Божия, созда дом
Себе от Чистыя Неискусомужныя Матере:
храмом бо телесным обложився,
славно прославися Христос, Бог наш.

Тайноводящи волхвы, созывает
начаток Божия Мудрость от языков,
безсловесныя прежде напитати
таинственно, в безсловесных яслех
трапеза лежит тайная: к нейже тщатся,
с дарми путешествующе, звезде предсияющей.

Да услышим ныне пророческия, исполняемыя
Духом, гласы: Дева бо, приемши во чреве,
приходит Пресущественнаго родити;
егоже волхвом убо небо показа,
пастырем же Ангели, яко Младенца носима.

Песнь 3

Ирмос:

Господь, Сый, всех и Зиждитель Бог,
созданное, Безстрастный, обнищав,
Себе соедини и яко Младенец, носимь
плотию, в яслех убогих покланяемь
бывает, ядите, – вопия, – Тело Мое
и верою утвердитеся.

Избавление за мир истощити ныне
Свою Кровь Христа грядуща, Ирод
свирепствует убити прежде времене,
неистовствуя прежде неистовства
Пилатова: темже убийственным суровством
младенец множество закла.

Безумен муж рече: несть Бога.
Иже неистовства исполнився конечнаго,
христоубийством недугует, разума же
дерзостию отпад, ко убиению младенец
неискусозлобных всего себе вооружи
и землю оскверни кровьми.

Песнь 4

Ирмос:

Провидев пророк тайну твою неизреченную,
Христе, провозгласи: положил еси твердую
любовь крепости, Отче Щедрый, Единородна
го бо Сына, Благий, очищение, в мир послал еси.

На руно, яко дождь, низшед, и,
якоже капля, на землю, на Рождшую
Тя, Господи, грядеши милостивно
родитися и с человеки пожити:
Единороднаго бо Тя, очищение,
Отец в мир посла.

Приобщаешися человеческия, Христе,
плоти от семене Авраамля, и благодать
вместо благодати грядеши подати,
и спасти образ, и обезтлити;
Единороднаго бо Тя, очищение,
Отец в мир посла.

Питие новое, еже древле пити Давид,
жаждав, возжеле, в вертепе происходит
источитися Вифлеемли и уставити
прибывшую душевную жажду, Адамову же
и Давидову, из нихже по плоти
раждается Христос.

Песнь 5

Ирмос:

Союзом любве связуеми яко братолюбцы,
Владущему всеми, мир зело Возлюбившему,
и Давшему избавление Сына Возлюбленнаго,
дадим славу Дающему всем мир.

Неодержимую держащая и превыспреннюю
на воздусе воду, бездны обуздавающая
и моря востязующая Божия Премудрость,
яко дождь, на руно низшедши,
вселися во утробу Девы.

Ученики волхва Валаама волхвы зовет
к разуму звездою Христос, облаки же небо
одеваяй, пеленами повивается и в яслех
возлежит, егоже трепещут Херувими,
в вертепе же вмещается исполняяй вся.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов
обыде мя, и, волнения не ктому терпя,
яко Иона Владыце, вопию Ти:
от тли мя возведи.

Господа ведяще Тя, небеса поведают
твою славу, Спасе, звездою волхвы
ныне с дары призывающе к познанию
Твоему и Божественному поклонению.

Скверну кто оттер, да отвержет
и тако Христу чист Чистому
да прикоснется Младенцу, в яслех
лежащу и глубину сердец очищающу.

Песнь 7

Ирмос:

Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене
не убояшася, но, посреде пламене
ввержени, орошаеми, пояху:
благословен еси, Господи,
Боже отец наших.

Зыбля главою, Ирод, злая провидя,
подвижеся, благовремения ища,
умертвити жизни и смерти Бога,
иже всех есть Господь и Владыка твари.

Елицы вас, Христовы друзи, бегайте
с бегающим в Египет и, сему добре
покланяющеся, боголепно воззовите
и согласно прославите.

Иже кто со Мною несть, на Мя деет,
Христос глаголет, не собираяй же со
Мною расточающему уподобися. Темже
сего убоимся плотскаго низшествия.

Песнь 8

Ирмос:

За законы отеческия блаженнии
в Вавилоне юноши предбедствующе,
царюющаго оплеваша повеление безумное
и, совокуплени, имже не сваришася огнем,
Державствующему достойную воспеваху
песнь: Господа пойте, дела,
и превозносите во вся веки.

Питомцы Богомудрии, в Вифлеем Слову
предшедшии, со Ангелы узрим и пастырьми
чудо, сущему в Вышних славу возсылающе
Богу, благоволение дающему человеком
и мир: Господа пойте, дела, и превозносите
во вся веки.

Закона любве держащеся, братолюбия
изволение да восприимем, с друг други
мирствующе и едино смудрствующе: мира
бо Податель приходит Христос, умиряяй
всяческая и спасая зовущия: Господа
пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Вместо Славы

припев:

Благословим Отца и Сына и Святаго духа, Господа.

Почитает лестными словесы раждающагося
Христа Ирод беззаконный и к волхвом
приклоняшеся, яко и сам бо поклонится;
но не стыдяшеся, гоня таящагося Христа,
ни младенцев ущедри и вопити не разуме:
Господа пойте, дела, и превозносите
во вся веки.

Таже поем оба лика вкупе:

Хвалим, благословим, покланяемся
Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

И поем ирмос:

За законы отеческия:

Песнь 9

Ирмос:

Странствия Владычня и Безсмертныя
Трапезы во убозем вертепе высокими
умы, вернии, приидите, насладимся,
воплотившееся Слово неизреченно
уведевше, егоже величаем.

Идите, – начальником Ирод рече волхвов, –
поищите Отрочате; егда же обрящете сего,
ми скоро возвестите, лесть в сердцы
кознствуя; но обличен бысть прелестник,
вотще беззаконнуя.

Содетель, рождейся от Отца прежде веков,
раждается от Девы, мудрость Сый Слово
Божие и сила. Темже единаго Сына ведяще,
Богочеловека Господа величаем.

Яко человек явился еси существом,
не мечтанием, тако Бог нравом воздаяния,
естеством, Спасе, еже приял еси.
Темже, от Девы Божественное пришествие
Твое чтуще, величаем.

Посем ирмос и поклон.

НА УТРЕНИ

По 1-й стихологии седален, глас 1.

Подобен: Камени запечатану:

Просветися тварь, Зиждитель бо
предгрядет родитися в вертепе
за неизреченную милость. Пастырие,
срящите со тщанием, зряще чудо страшно.
Приидите, волсви, дары руками держаще
и глаголюще: слава рожденному Царю,
слава путеводствовавшему ны. Сему,
яко Царю всех, поклонимся плотию.

Слава, и ныне, глас 4.

Подобен: Скоро предвари:

Божественне веселится тварь вся днесь:
Христос бо Господь, Божий Сын, из Девы
раждается Чистыя, весь род человечь
обезсмертствуя, разрешая же клятву
праматере Евы. Тем яко Благодетелю
нашему пение принесем.

По 2-й стихологии седален, глас 6.

Подобен: Упование мира:

Из Персиды царие злато, смирну
и ливан рожденному Царю и Богу
принесоша древле, мы же ныне,
предпразднующе Рождество его,
благочестномудренне от души надежду,
веру и любовь принесем ему, Деву поюще.

Слава, и ныне, глас 3.

Подобен: Дева днесь:

Деву, раждающую Превечное Слово,
Иосиф праведный песнословя, вопияше:
вижду Тя, бывшую храм Господень,
носящую вся человеки спасти пришедшаго,
и воспевающия того за милосердие,
Божественныя храмы показующаго.

Канона два: предпразднства на 8, и святыя на 6. Канон предпразднства, глас 6.

Песнь 1

Ирмос:

Яко по суху, пешешествовав Израиль
по бездие стопами, гонителя фараона
видя потопляема, Богу победную
песнь поим, вопияше.

Из девственнаго облака великое
нам возсия солнце, Иисус Просвещение,
сущии во тьме поем ему, озаряеми
светло сего сияньми.

Языков чаяние, Царь мира грядет
ратника убити. Срести потщимся того,
раждаема в Вифлееме на спасение наше.

Пророчестии совершаются Божественнии
гласи, страшное явление прознаменовавше
Христово: Агница бо приближается
родити Агнца и Избавителя и всех Господа.

Богородичен: Тя, Чистую Владычнюю
голубицу, честную, и непорочную,
и добрую в женах, яко всех рождшую
Бога, ублажаем верно, Богоблаженная.

Канон святыя, глас 8, егоже краегранесие:
Пою тя, мученице Анастасие, любовию.

Иосиф.

Песнь 1

Ирмос:

Песнь возслем, людие, чудному Богу
нашему, свободившему Израиля от работы,
песнь победную поюще и вопиюще,
поим Тебе, Единому Владыце.

Пение возслем Богу, родитися хотящему
плотию из Девы в Вифлееме граде
и в яслех положитися Отрочати,
яко младенцу, да спасет человеческий род.

Единыя вожделенныя Христовы, Анастасие
славная, доброты ищущи, претекла
еси доброты мирския твердостию нрава
и безсмертнаго наследия, мученице,
сподобилася еси.

Нощь лестнаго омрачения, просвещением
духа озаряема, честная, претекла еси
смысленне и ныне вселилася еси, идеже
есть Божественное сияние Несозданныя Троицы.

Богородичен: Явися невидимый Бог,
преестественно раждаемь,
за благоутробие многое из Тебе,
Дево Мати, обнищав, богатый,
яко да безсмертием человеческий
род обогатит.

Песнь 3

Ирмос:

Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой,
вознесый рог верных Твоих, Блаже,
и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Словом прострый небеса, входит
в вертеп и в безсловесных восклонитися
яслех Христос, безсловесия нас
за милосердие хотя избавити.

Вопиет пророк явственно: Бог наш
Сей, не вменится убо ин кто к Нему.
Изобрете всяк путь художества,
человеком соединився.

Не терпит зрети Херувим, и како
стерпят Тя ясли, невместимаго
естеством, за милосердие многое
раждаема нас ради от Девы,
Господи Человеколюбче

Богородичен: Провидя Тя гору иногда
Даниил пророк, из неяже камень отсечеся,
Богородице, требища идольския истнив
и разорив, Всечистая Богоневесто.

Ин ирмос:

Небеснаго круга Верхотворче, Господи,
и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди
в любви Твоей, желаний краю, верных
утверждение, Едине Человеколюбче.

Пеленами повиваемый Младенец,
неосязаемый Господь, хощет виден
быти, в яслех возлежай; горы,
взыграйте, и радостию Божественною,
холми, облецытеся, света исполняеми.

Благочестным дерзновением гонителей
притупила еси разжженных глагол стрелы,
спасительным Словом обогатившися,
Анастасие, и Божественною любовию
двизания душевная управивши.

Точию, мученице, вопияла еси: ищу
Господа, к единой того любви душу
привязах, сего осиятися чистейшими
богатно блистаньми иду, обычая простотою.

Богородичен: Неискусобрачная Отроковице,
рукою носящаго всю тварь во утробе
носиши, воплощаема, егоже и раждаема
восклоняеши в яслех, младенца
зрима Превечнаго.

Кондак предпразднства, глас 3.

Подобен: Дева днесь:

Дева днесь Превечное Слово в вертепе
грядет родити неизреченно; ликуй,
вселенная, услышавши, прослави
со Ангелы и пастырьми хотящаго
явитися Отроча младо, Превечнаго Бога.

Икос:

О, ужаснаго воистинну и паче слова
чудесе! Еже быти даяй всем ради
благости во чрево Святыя Девы вниде,
и в вертепе родитися грядет,
и в яслех положитися. Звезда же
сего проповедует свыше волхвом,
идущим на поклонение его с дары,
издалеча привлачащи, со тщанием
последующия Валаама проречению,
рекшаго: звезда хощет провозвестити
Отроча младо, Превечнаго Бога.

Седален, глас 1.

Подобен: Гроб Твой, Спасе:

Яко невесту тя Христову восхваляем,
дево, яко Феклу честную достойно
почитаем. Темже и в памяти твоей
проливаются реки исцелений: ты бо
прияла еси благодать, яко хранящи
заповеди Господни силою духа.

Слава, и ныне, предпразднства, глас 8.

Подобен: Повеленное тайно:

Рождества Христова предпразднственная
совершающе, вернии, торжествуим
и достойне вси предусрящим, яко
волсви, дароносяще добродетели,
воспети ангельскую песнь новую
от Девы Богоотроковицы в Вифлееме
без семене рождшемуся Богу нашему,
егоже славословят всяческая.

Песнь 4

Ирмос:

Христос моя сила, Бог и Господь,
честная Церковь боголепно поет,
взывающи, от смысла чиста
о Господе празднующи.

Се возсия звезда издалеча, яже
предвозвестися древле из Иакова;
Человек быв необъемлемый Бог,
и зрится, пеленами повиваемь.

Всех Господь избавление зрится
Младенец, в девственных недрех
седяй, иже в недрех Отчих,
яко Сын, почиваяй.

Едеме, заключившийся мне окрадением
снеди иногда, отверзися: ныне
бо в Вифлееме раждается Облекийся
в мя, отлучивый мя твоего
безболезненнаго наслаждения.

Богородичен: Пророк Аввакум Духом
провидя Тя, Дево, гору Божию,
добродетельми приосененную, из неяже
явися нам Просвещаяй души наша.

Ин ирмос:

Услышах, Господи, смотрения Твоего
таинство, разумех дела Твоя
и прославих Твое Божество.

Речения уже исполняются прорекших
Божественным Духом: Дева бо идет
в вертепе родити Всесовершеннаго.

Мученическое благославие любовию
взыскавши, сего получила еси,
твердо пострадавши несомненною
волею, терпеливодушная.

Истканною от свыше благодати ризою
истинно одеялася еси совлечением
тела, страстотерпице мученице всехвальная.

Богородичен: Плотоносец происходит
от Твоего светоноснаго ложесна,
Пречистая, Царь Небесный, яко на
престоле, в яслех возлегий.

Песнь 5

Ирмос:

Божиим светом Твоим, Блаже,
утренюющих Ти души любовию озари,
молюся, Тя ведети, Слове Божий,
истиннаго Бога, от мрака
греховнаго взывающа.

Евфрафов доме, Вифлееме, Начальник
изыдет из тебе во Израили, призывая
языки отриновенныя, якоже предрече,
Духом Михея озаряемь.

Паствити паству Свою единый крепостию
Иисус из Девы родится, до конец же
земли возвеличится, пророк
Богоглаголивый древле провозвести.

Дух премудрости, Дух Божий, Дух
крепости и совета, знания же и разума,
Дух Божественнаго страха из ложесн
Твоих Сына воплощшагося, Дево, исполни.

Богородичен: Оружия вся вражия,
Пречистая Всенепорочная, Чистая,
истинно в конец оскудила еси:
Ты бо всех Бога родила еси, копием
низложившаго сего свирепство.

Ин ирмос:

Утренююще, вопием Ти: Господи,
спаси ны, Ты бо еси Бог наш,
разве Тебе, иного не вемы.

Возсия звезда Иудова от земли
Халдейския, движущи на поклонение
звездословцы, яко писася.

Законно подвизалася еси, беззаконныя
победивши, мученице всеславная, силою духа.

Воскресение Божие образуеши
тезоименитством, враги проклинающи
невидимыя, всехвальная.

Богородичен: В вертепе подземнем
родитися от Девы Христос грядет,
да веселятся всяческая.

Песнь 6

Ирмос:

Житейское море, воздвизаемое зря
напастей бурею, к тихому пристанищу
Твоему притек, вопию Ти: возведи
от тли живот мой, Многомилостиве.

Се во Своя приходит Христос,
присвоимся ему благодатию,
добродетельми Божественными,
вернии, и сего приимем, душами
и сердцы просвещаемы.

Корень прозябе Иессеев, и из него
прошед Бог наш, надежда языков,
упокоение и честь, якоже древле
прорече Исаия, Божественно просвещаемь.

Пленицы моя разрешая многих грехов
пеленным повитием, обогащая же мя,
люте злобою обнищавшаго, Иисусе мой,
обнищаваеши воплощаемь.

Богородичен: Обуревает зима
сопротивных помышлений смиренное
сердце мое лукавых духов наветами,
благолюбивая Владычице: укроти
сию ходатайством Твоим.

Ин ирмос:

Молитву пролию ко Господу и тому
возвещу печали моя, яко зол душа
моя исполнися и живот мой аду
приближися, и молюся, яко Иона:
от тли, Боже, возведи мя.

Естество, еже от нас Благоутробный
прием, видимь есть яко Младенец,
зиждай во чреве младенцы, и повивается,
и в яслех возлегает, и разрешает
моих страстей многоплетенныя пленицы благостию.

Святых мученик следящи терпеливно
Христа ради подвиги, и тех потребам
служащи, и гноения, преподобная,
отирающи, обогатилася еси пресветло,
тех сияющи благославием.

Капли врачеваний изливаеши тучами
Божественных дарований, и страстей
реки воспрятуеши, и помоществуеши люте
бедствующим, всеславная мученице
Христова, Божественнаго
Воскресения тезоименитая.

Богородичен: Исцеляя человеческое
естество, древним преступлением
истлевшее, без тли нов рождается
Младенец и в Твоих недрех, яко
на престоле, седит, Безневестная,
Отеческаго не оставль соседения Божеством.

Кондак, глас 2.

Подобен: Вышних ища:

Во искушениих и скорбех сущии,
к твоему храму притекающе, приемлют
честная дарования от живущия
в тебе Божественныя благодати,
Анастасие: ты бо присно
миру точиши исцеления.

Икос:

Воскресения Христова тезоименита
сущи, падша мя ныне воскреси молитвами
твоими, от чудес твоих каплю искапавши,
мученице, души моей и запаления лютаго
греха угашающи. Мир бо спасаеши
от страстей многообразных всегда,
имиже и аз искушаемь есмь: ты бо,
всем вся подающи, миру точиши исцеления.

Песнь 7

Ирмос:

Росодательну убо пещь содела Ангел
преподобным отроком, халдеи же
опаляющее веление Божие мучителя
увеща вопити: благословен еси,
Боже отец наших.

Всесовершенный раждается, яко
Младенец пеленами повиваемь,
и Безначальный от Девы приемлет
начало, обожити приятие иский:
да радуется Небо, и да веселится земля.

Яко царскою багряницею, обложся плотию,
ныне предгрядет от ложесн Твоих мира,
Отроковице, Царь, сокрушив враги,
яко силен, и умирив нашу
бориму бывшую жизнь.

С нами Бог явится, воплощаемь,
разумейте, языцы противнии,
и покоритеся, нашея удалившиися жизни:
се воззвание наше, Младенец
в яслех Вифлеемских возлещи хощет.

Богородичен: От всех Тя родов избра,
палату нескверну, вселивыйся Царь
во утробу твою, Отроковице, емуже
песнопоем ныне благочестно:
благословен еси, Боже отец наших.

Ин ирмос:

Отроцы еврейстии в пещи попраша
пламень дерзновенно и на росу огнь
преложиша, вопиюще: благословен
еси, Господи Боже, во веки.

Горнии лицы славословят безплотных,
на земли же покланяемся, зряще,
земнии, нам уподобльшагося и в
яслех возлежаща Тя, Христе, Боже всяческих.

Огнь испепелила еси лестный,
якоже дети, пламени приобщившися,
показоваше тепло рачение, Богомудрая,
егоже к твоему стяжала
еси Владыце и Жениху.

Тучи проливавши врачеваний,
уставляющи паление недугов,
и люди присно устрояеши песнопети:
благословен еси, Господи Боже, во веки.

Богородичен: Чудо, мысль удивляющее,
совершаемое в Тебе, Дево Мати:
родити имаши Бога и в яслех
восклонити, Херувимом неприступнаго
и невместимаго естеством.

Песнь 8

Ирмос:

Из пламене преподобным росу источил
еси и праведнаго жертву водою попалил
еси: вся бо твориши, Христе, токмо
еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Пророк Богоглаголивых речения
ныне исполнишася: Дева приближается
родити Господа. Вся земля да
веселится, ликующи, и да
радуется во вся веки.

Зарями светяся Божественныя благодати,
закона сень уставляя, Светодавец
Иисус возсия; омраченнии,
узрите свет велик.

Бывша мя вертеп разбойников,
Господи, рождейся в вертепе,
храм покажи Твой, и Отца,
и Божественнаго Твоего духа,
да славлю Тя во вся веки.

Богородичен: Небесная из чрева
Твоего звезда возсия, звездословцы
подвигошася сию видети, разумом
тоя просвещшеся Духом, Пречистая
Дево, присно Благословенная.

Ин ирмос:

Богоглаголивии отроцы, в пещи
со огнем пламень попирающе, пояху:
благословите, дела Господня, Господа.

Емуже предстоят горе тысящи
и тьмы Ангелов, вертеп носит
раждаемаго; егоже поем дела
непрестанно, яко Господа.

Храм Троицы показалася еси
в Божественных храмех, молитвами
и пощении, Анастасие, упражняющися,
благословите, взывающи,
дела Господня, Господа.

Крепчайшими словесы Хрисогона,
страстотерпице, укрепльшися,
идолов немощное попрала еси суровство,
доблественне пострадавши.

Богородичен: О Боговместимая
Отроковице! Родиши Младенца,
Творца веков и неизменнаго Господа,
в Вифлееме граде за неизреченную милость.

Песнь 9

Ирмос:

Бога человеком невозможно
видети, на негоже не смеют
чини Ангельстии взирати; Тобою
бо, Всечистая, явися человеком
Слово воплощенно, егоже величающе,
с Небесными вои Тя ублажаем.

Се всех прииде воззвание, очищение,
Христос, спасение и сила, сокровище
многоценное крыется внутрь вертепа,
имже обогатившеся, волсви злато
яко Царю приносят.

Христовы пастырие, побдите, и умно
во град Вифлеем приидите, и Богу
в вышних возопийте: слава и величие
благоволившему Младенцу явитися
нас ради за благостыню.

Плотию пеленами повиваемь, повиваяй
мглою землю, песком же море, соуз
зол моих расторгл еси и правдою
вся связал еси, разслабленныя п
рилогми борца.

Богородичен: Чертоже и престоле
Царствующаго, Горо Божия, и граде
избранный, и раю, солнца облаче
всесветлый, просвети душу мою,
облак отгонящи беззаконий моих
многих, Богорадованная.

Ин

Ирмос: Воистину Богородицу,
Тя исповедуем, спасеннии Тобою,
Дево Чистая, с Безплотными
лики Тя величающе.

Играйте, горы, в веселии,
и радостию, холми, препояшитеся;
ныне Дева приближается родити Господа.

День веселия приношает ти тварь,
Анастасие, память прославляющи,
Егоже прославила еси, Слова, твоими кровьми.

Светом чистейшим ныне осияема,
молитвами твоими просвещатися
свыше всем нам проси,
мученице благодарная.

Богородичен: Светло вся тварь
ныне да радуется: Богородица
родити грядет от Бога Бога Слова,
Человека бывшаго.

Светилен.

Подобен: Духом во святилищи:

Хрисогону чудному, в темнице заключену,
Анастасие славная, служила еси и,
сего словесем повинувшися, в Бозе
скончала еси мучения течение,
от Негоже благодать исцелений приемши,
исцеляеши недуги.

Слава, и ныне, предпразднства. Подобен тойже:

Да радуется Небо, и земля да веселится.
Вертепе, просветися, ясли же, подъимите
Создавшаго человека рукою яко Младенца,
раждающася от Девы. Ангелов множество,
возопийте ясно: слава Богу в Вышних.

На хвалитех стихиры на 4, глас 6.

Подобен: Ангельския предъидите:

Ныне древняя разрешаются явления,
прият бо во утробе Дева, ибо камень
из горы отсечеся, и жезл прозябе Иессеев,
и роса ныне Гедеонова на земли пролияся.
Людие, возопием: Царь Израилев,
Христос приходит.

Страннаго Рождества странны вещи
видятся: како в Вышних Отцу соседяй
в яслех безсловесных, восхотев,
восклоняется како Неосязаемый в пеленах
како везде Сый в вертепе Людие,
возопием: Царь Израилев,
Христос приходит.

Иже чудеса Творяй, и Египта уязвляя,
одождяя людем неразумным манну,
воплощается и млеком питается,
и Отроча зримо бегает гонителя
Ирода, яко на облаце, Девою Материю
носимь, яко Исаия прозре Боговиднейший.

Отроча, прежде Сый Царь веков,
раждается вольно, и Сын нам дадеся,
услышите, языцы, Израилю, внуши.
Разумейте и покаряйтеся: с нами бо,
Иже истнит и разорит от земли
всякое и царство, и начальство,
иже его не послушаша.

Слава, подобен тойже:

Жезлом железным упасен будеши,
иудее, яко не покоривыйся и пророком
не веруяй: Сыну бо рождшуся Отец
наследие дает языки и одержание
земли всея, тебе же отринет
скверноубий ственне, вопити бо
не повинуешися: Царь Израилев,
Христос приходит.

И ныне, подобен тойже:

Взыграй, Давиде, из чресл бо
твоих Христос; радуйся, Иессее,
процвете бо корень твой; от бедра
твоего, Иудо, приходит Господь,
по проречению Валаамову. Видите,
языцы, по великому Исаии:
се родит Отроча Еммануила Дева Всечистая.

На стиховне стихиры, глас 2.

Подобен: Доме Евфрафов:

Приближается Христос, звезда
предозаряет Небесное множество,
воинства приницает умных сил.

Стих: Бог от юга приидет
и Святый из горы приосененныя чащи.

Радуйся, Вифлееме, паствуяй наста,
Израиля спасаяй, не ктому мний будеши,
во Иудовых владыках.

Стих: Господи, услышах слух Твой
и убояхся; Господи, разумех дела
Твоя и ужасохся.

Приидите, земнороднии, со Ангелы
и мы составим лик: слава
в Вышних Богу возопиим.

Слава, святыя, глас 5. Византиево:

Предпразднственный день днесь
вочеловечения Христа Бога
и всехвальныя мученицы праздник
совозсия Анастасии: се Дева
в Вифлеем приближается Младенца,
пеленами повита, восклонити
в яслех безсловесных, свободившаго
ны от древния клятвы и спасающаго души наша.

И ныне, предпразднства, глас тойже:

Не дряхлуй, Иосифе, зря мою утробу:
узриши бо раждаемаго от Мене,
и возрадуешися, и яко Богу поклонишися,
Богородица глаголаше ко Своему
обручнику, хотящи родити Христа.
Сию воспоим, глаголюще: радуйся,
Обрадованная, с Тобою Господь
и Тебе ради с нами.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны предпразднства песнь 3-я и святыя песнь 6-я. Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Стих:

В церквах благословите Бога,
Господа от источник Израилевых.

Апостол к Галатом, зачало 208.

Аллилуия,

глас 1:

Терпя, потерпех Господа, и внят ми.

Евангелие от Луки, зачало 33. Причастен:

В память вечную:

Святая великомученица Анастасия Узорешительница († ок. 304) пострадала во время правления римского императора Диоклетиана (284–305). Родилась в Риме, в семье сенатора Претекстата. Отец – язычник, мать Фавста – тайная христианка, которая поручила воспитание маленькой девочки известному своей ученостью святому Хрисогону († ок. 304; память 22 декабря). Хрисогон учил Анастасию Священному Писанию и исполнению закона Божия. По окончании учения об Анастасии говорили как о мудрой и прекрасной деве. После смерти матери, не считаясь с желанием дочери, отец выдал ее замуж за язычника Помплия.

Чтобы не нарушить обет девства и избежать супружеского ложа, Анастасия постоянно ссылалась на неизлечимую болезнь и сохраняла чистоту.

В темницах Рима в то время находилось много заключенных христиан. В нищенской одежде святая тайно посещала узников, – умывала и кормила больных, неспособных двигаться, перевязывала раны, утешала всех, кто нуждался в этом. Ее учитель и наставник два года томился в заключении. Встречаясь с ним, она назидалась его долготерпением и преданностью Спасителю.

Муж святой Анастасии, Помплий, узнав об этом, жестоко избил ее, поместил в отдельной комнате и у дверей поставил стражу. Святая скорбела, что лишилась возможности помогать христианам. После смерти отца Анастасии Помплий, чтобы завладеть богатым наследством, постоянно истязал жену.

Святая писала своему учителю: «Муж мой… томит меня как противницу его языческой веры в столь тяжком заключении, что мне ничего не остается, как только, предав дух Господу, упасть мертвою». В ответном письме святой Хрисогон утешал мученицу: «Свету всегда предшествует тьма, и после болезни часто возвращается здоровье, и после смерти обещана нам жизнь». И предсказал скорую смерть ее мужа. Через некоторое время Помплия назначили послом к персидскому царю. По дороге в Персию он утонул во время внезапно начавшейся бури.

Теперь святая вновь могла посещать томившихся в темницах христиан, полученное наследство она употребляла на одежду, пищу и лекарства для больных. Святого Хрисогона отправили в Аквилею (город в верхней Италии) на суд к императору Диоклетиану, – Анастасия последовала за своим учителем. Тело святого Хрисогона после его мученической кончины, по Божественному откровению, было сокрыто пресвитером Зоилом. Через 30 дней после смерти святой Хрисогон явился Зоилу и предсказал о близкой кончине трех юных христианок, живших недалеко,– Агапии, Хионии и Ирины (1304; память 16 апреля). И повелел послать к ним святую Анастасию.

Такое видение было и святой Анастасии. Она пошла к пресвитеру, помолилась у мощей святого Хрисогона, затем в духовной беседе укрепила мужество трех дев перед предстоящими им пытками. После кончины мучениц, сама похоронила их тела.

Святая Анастасия стала странствовать, чтобы везде, где только можно, служить христианам, заключенным в темницах. Так она получила дар врачевания. Трудами и словами утешения святая Анастасия облегчала заключение многих людей, попечением о телах и душах страждущих разрешала их от уз отчаяния, страха и беспомощности, поэтому и названа Узорешительницей. В Македонии святая познакомилась с молодой вдовой-христианкой Феодотией, которая помогала ей в благочестивых трудах.

Стало известно, что Анастасия – христианка, ее взяли под стражу и отвели к императору Диоклетиану. Расспросив Анастасию, Диоклетиан узнал, что она все свои средства истратила на помощь нуждающимся, а золотые, серебряные и медные статуэтки перелила на деньги и кормила многих голодных, одевала нагих, помогала немощным.

Император приказал отвести святую к верховному жрецу Ульпиану, чтобы тот склонил ее к жертве языческим Богам или предал жестокой казни. Жрец предложил святой Анастасии сделать выбор между богатыми дарами и орудиями пытки, положенными с двух сторон около нее. Святая, не колеблясь, указала на орудия пытки: «Окруженная этими предметами, я стану прекраснее и угоднее вожделенному Жениху моему – Христу…» Прежде, чем подвергнуть святую Анастасию пыткам, Ульпиан решил осквернить ее. Но, как только прикоснулся к ней, ослеп, страшная боль сжала ему голову, и через некоторое время он скончался. Святая Анастасия оказалась на свободе и вместе с Феодотией продолжала служить узникам.

Вскоре святая Феодотия и три ее сына были преданы мученической смерти анфипатом (начальником области) Никитием в их родном Городе Никее († ок. 304; память 29 июля и 22 декабря).

Святую Анастасию вторично заключили в темницу и 60 дней истязали голодом. Каждую ночь мученице являлась святая Феодотия, ободряла и укрепляла в терпении. Видя, что голод не причинил святой вреда, игемон Иллирии приказал утопить ее вместе с осужденными преступниками, среди которых был и гонимый за веру христианин Евтихиан († ок. 304; память 22 декабря). Воины посадили узников на корабль и вышли в открытое море. Далеко от берега они пересели в лодку, а в корабле сделали несколько пробоин, чтобы он затонул. Судно стало погружаться в воду, но узники увидели мученицу Феодотию, управлявшую парусами и направлявшую корабль к берегу. 120 человек, пораженные чудом, уверовали во Христа – святые Анастасия и Евтихиан крестили их.

Узнав о случившемся, игемон приказал казнить всех новокрещеных. Святую Анастасию растянули над костром между четырьмя столбами. Так окончила свой мученический подвиг святая Анастасия Узорешительница.

Тело святой осталось невредимым, – похоронила его благочестивая христианка Аполлинария. По окончании гонений она построила над гробом святой великомученицы Анастасии церковь.

Молитвы Анастасии Узорешительнице

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: