Молитва Тихону Задонскому

Молитва об исцелении (+аудио)

Молитвы записаны с разбивкой на короткие абзацы для более удобного запоминания!

О всехвальный Святителю и Угодниче Христов, отче наш Тихоне!

Ангельски пожив на земли, ты яко Ангел благий явился еси и в дивнем твоем прославлении.
Веруем от всея души и помышления, яко ты, благосердый наш помощниче и молитвенниче, твоими неложными ходатайствы и благодатию, обильно дарованною тебе от Господа, присно способствуещи нашему спасению.

Приими убо, ублажаемый Угодниче Христов, и в час сей наша недостойная моления: свободи ны твоим заступлением от облегающаго нас суесловия и суемудрия, неправоверия и зловерия человеческаго.

Потщися, скорый о нас предстателю, благоприятным твоим ходатайством умолити Господа, да прибавит Своя великия и богатыя милости на нас грешных и недостойных рабех Своих, да уврачует Своею благодатию неисцельныя язвы и струпы растленных душ и телес наших, да растворит окаменелая сердца наша слезами умиления и сокрушения о премногих согрешениих наших и да избавит ны вечных мук и огня геенскаго;

всем же верным людем Своим да дарует в нынешнем веце мир и тишину, здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако, тихое и безмолвное житие поживше во всяком благочестии и чистоте, сподобимся со Ангелы и со всеми Святыми славити и воспевати всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Молитва Тихону Задонскому
Молитва от колдовства

О святителю, отче наш Тихоне! Услыши нас и потщися благоприятным твоим ходатайством умолити Господа, да пробавит Своя великия и богатыя милости на нас, грешных и недостойных рабех Своих (имена), да уврачует Своею благодатию неисцельныя язвы и струпы растленных душ и телес наших,

да растворит окаменелая сердца наша слезами умиления и сокрушения о премногих согрешениях наших и да избавит ны от вечных мук и огня геенскаго, да дарует в нынешнем веце мир и тишину, здравие и спасение, да тако сподобимся, со Ангелы и со всеми святыми, славити и воспевати всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков.

Молитва о душевнобольных

Отец наш Тихон, восхваляем тебя! Ты угодник Христовый, святитель Божий! Бытие твое подобно ангельскому, подобно ангелу ты явился и даровал людям надежду. Направляем тебе свою веру и мысли свои благие. Благосердие твое, помощь твоя наши души спасает.

Ходатайствуй о нас перед Господом, проси для нас спасения душевного. Услышь наши мольбы недостойные, будь милостив к нам, заступись за нас. Одари нас мудростью, убереги от зловерия человеческого, защити нас от деяний и помыслов недобрых.

Помоли о нас перед Господом, подаруй нам силу великую, милость благую. Обращаются к тебе грешные и недостойные рабы Божьи (имена), просим об исцелении язв наших телесных и душевных. Избави нас от ран на телах наших. Пусть растворят слезы умиления и сокрушения каменные сердца наши.

Вразуми нас о покаянии, избави от вечных мук и огня геенского. Пусть верным людям будет дарован мир и тишина, здравие и спасение, успех в делах, людей добрых на пути, благочестие и чистоту. Молимся тебе и воспеваем образ твой. Во имя Отца и Сына и Святого Духа во веки веков.

Молитва Тихону Задонскому

Молитва о замужестве

О великий угодниче Божий и преславный чудотворче святителю отче наш Тихоне! Со умилением припадающе к иконе твоей, молим тя: принеси молитву нашу к человеколюбцу Господу, да дарует же с долгоденствием душевное же и телесное здравие рабам Божиим (имена) и прихожанам святаго храма сего,

да пробавит Своя великия и богатыя милости на нас, грешных и недостойных рабех Своих, да растворит окаменелыя сердца наша слезами умиления и сокрушения о премногих согрешениях наших и да избавит ны от вечных мук и огня геенского, да поем и славим неизреченныя щедроты Человеколюбца Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, и твое отеческое заступление, во веки веков. Аминь.

Молитва от уныния

«О, великий Угодниче Божий и преславный Чудотворче, Святителю отче наш Тихоне!

Со умилением преклонше колена и припадая к раце честных и многоцелебных мощей твоих, хвалим, славим и величаем прославльшаго тя Бога, и нам недостойным показавшаго в тебе велию милость, и всеусердно, верою и любовию чтущий святую память твою, молим тя:

принеси молитву нашу к вся содержащему и спасающему человеколюбцу Господу, Емуже ты ныне с лики Ангел и со всеми Святыми предстоиши, да утвердит во святей Своей православной Церкви живый дух правыя веры и благочестия, да вси члены ея, чистии от суемудрия и суеверия, духом и истиною покланяются Ему и усердно пекутся о соблюдении Его заповедей,

пастырем ея да даст святую ревность попечения о спасении вверенных им людей — право верующия соблюдати, слабый и немощныя в вере укрепляти, неведущия наставляти, противныя обличати.

И паки припадающе, с упованием, якоже чада отца нам суща, молим тя, Святителю Тихоне, веруем бо, яко ты, на небесех живый, любиши ны тою же любовию, еюже вся ближняя твоя возлюбил еси, внегда пребывати тебе на земли, испроси у всемилостиваго Господа и всем нам подати дар коемуждо благопотребен

и вся, яже к животу временному и вечному полезная, мира умирение, градов наших утверждение, земли плодоносие, от глада и пагубы избавление, от нашествия иноплеменных сохранение, скорбящим утешение, недугующим исцеление, падшим возстановление, заблуждающим на путь истины возвращение, подвизающимся в делех благих укрепление, благоделающим преспеяние, родителем благословение, чадом в страсе Господнем воспитание и научение,

наставником ведение и благочестие, неведущим вразумление, сирым, неимущим и убогим помощь и заступление, отходящим от сего временнаго жития к вечному благое уготовление и напутствование, отшедшим блаженное упокоение.

Сих всех, наипаче, проси нам, Святче Тихоне, у Щедродавца Бога, яко имый велие к Нему дерзновение: тебе бо стяжахом приснаго заступника и теплаго молитвенника о нас пред Господем, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение.

Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.»

Молитва о неотступной Божией помощи

Не остави мене, Господи Боже мой, не отступи от мене; вонми в помощь мою, Господи спасения моего.

Кто тебе или словом, или делом обидит, ты на того не гневайся, но прости ему от сердца и, отошедше, помолися о нем, глаголя:

Господи, остави ему (или ей).

Молитвы святителю Тихону, епископу Воронежскому, Задонскому чудотворцу

Тропарь, глас 8*

От юности возлюбил еси христа блаженне,/ образ всем был еси словом, житием, любовию,/ духом, верою, чистотою и смирением,/ темже и вселился еси в небесныя обители,/ идеже предстоя престолу пресвятыя троицы,/ моли, святителю тихоне,// спастися душам нашим.

Перевод: С юности возлюбил Христа, блаженный, примером был для всех словом, жизнью, любовью, духом, верой, чистотой и смирением, потому и поселился ты в Небесных обителях, где, предстоя Престолу Пресвятой Троицы, моли, святитель Тихон, о спасении душ наших.

Кондак, глас 8*

Апостолов преемниче,/ святителей украшение,/ православныя церкве учителю,/ владыце всех молися,/ мир вселенной даровати// и душам нашим велию милость.

Перевод: Апостолов преемник, святителей украшение, Православной Церкви учитель, Владыке всех молись мир вселенной даровать и душам нашим великую милость.

Молитва 1-я*

О, великий святителю христов и чудотворче Тихоне! Услыши нас, многогрешных, прибегающих к Тебе с теплою верою и умиленною мольбою. Зане вемы ангелоподобное благое житие твое на земли, прославляем ко всем твою милость, благоговеем пред высотою твоих христианских добродетелей, имиже во благовремении преуспевал еси к славе дивно прославившаго тя Господа.

Ты воистинну был еси добрый пастырь словеснаго стада Христова, таин Божиих добльственный строитель, столпе и украшение Церкве Православный, Российский златоусте, языческих обычаев крепкий искоренителю, преискусный истолкователю Евангельскаго учения, ревностный блюстителю священных отеческих преданий, любителю монашескаго безмолвия, богодухновенный собирателю сокровища духовныя мудрости от видимаго мира сего, премудро Богом сотвореннаго.

Ты, яко избранный сосуд благодати, неленостно поучал еси всех жаждавших спасения словом, житием, любовию, Духом, верою, чистотою и смирением. Ты был еси милостивый защитник сирых, призрение вдовиц, убогих и всем сущим в бедах и напастех скорый утешитель.

И ныне вемы, яко предстоиши пред лицем Господа славы и имееши велие к Нему дерзновение; сего ради к Тебе, отче, прибегаем и усердно молим тя: буди о всех нас ходатай у Престола Всевышняго.

Да простит Он беззакония и неправды наша; да просветит омраченный суетою ум наш и направит к истинному свету Богопознания; да сохранит слабая сердца наша от любострастных греховных увлечений и тлетворнаго мудрования века сего; да подаст земли благовременное орошение дождей и плодоношение и вся нам полезная, яже к животу временному и вечному, да вси притекающии к раце нетленных мощей твоих обретут мир, любовь и безмятежие.

Церкви нашей испроси у Небеснаго Царя милость, благоденствие, спасение, на враги же победу и одоление.

Отечество наше огради спокойствием и тишиною, сохрани обитель твою святую от всяких соблазнов и научи всех нас благоговейно и богобоязненно шествовати по стезям заповедей Божиих, да сподобимся и мы купно с тобою и со всеми святыми стати одесную Господа сил в день страшнаго всемирнаго Суда его.

Помяни, угодниче Христов, святителю отче Тихоне, во святых своих молитвах и души отшедших отец и братий наших, да упокоит их Господь в Небесных селениих; не презри и наше воздыхание, да выну прославляем Отца и Сына и Святаго духа, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва 2-я*

О, всехвальный святителю и угодниче Христов, отче наш Тихоне! Ангельски пожив на земли, ты яко Ангел благий явился еси и в дивнем твоём прославлении. Веруем от всея души и помышления, яко ты, благосердый наш помощниче и молитвенниче, твоими неложными ходатайствы и благодатию, обильно дарованною Тебе от Господа, присно способствуеши нашему спасению.

Приими убо, ублажаемый угодниче Христов, и в час сей наша недостойная моления: свободи ны твоим заступлением от облегающаго нас суесловия и суемудрия, неправоверия и зловерия человеческаго.

Потщися, скорый о нас предстателю, благоприятным твоим ходатайством умолити Господа, да пробавит Своя великия и богатыя милости на нас, грешных и недостойных рабех Своих, да уврачует Своею благодатию неисцельныя язвы и струны растленных душ и телес наших,

Да растворит окаменелая сердца наша слезами умиления и сокрушения о премногих согрешениих наших и да избавит ны вечных мук и огня геенскаго; всем же верным людем Своим да дарует в нынешнем веце мир и тишину, здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако, тихое и безмолвное житие поживше во всяком благочестии и чистоте, сподобимся со Ангелы и со всеми Святыми славити и воспевати всесвятое Имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Молитва 3-я

О, великий угодниче Божий и преславный чудотварче, святителю отче наш Тихоне! Со умилением преклонше колена и припадая к раце честных и многоцелебных мощей твоих, хвалим, славим и величаем прославльшаго тя Бога, и нам недостойным показавшаго в тебе велию милость, и всеусердно, верою и любовию чтущия святую память твою, молим тя:

принеси молитву нашу к вся содержащему и спасающему человеколюбцу Господу, Емуже ты ныне с лики Ангел и со всеми Святыми предстоиши, да утвердит во святей Своей Православной Церкви живый дух правыя веры и благочестия, да вси члены ея, чистии от суемудрия и суеверия, духом и истиною покланяются Ему и усердно пекутся о соблюдении Его заповедей, пастырем ея да даст святую ревность попечения о спасении вверенных им людей — право верующия соблюдати, слабыя и немощныя в вере укрепляти, неведущия наставляти, противныя обличати.

И паки припадающе, с упованием, якоже чада отца нам суща, молим тя, святителю Тихоне, веруем бо, яко ты, на Небесех живый, любиши ны тою же любовию, еюже вся ближняя твоя возлюбил еси, внегда пребывати тебе на земли, испроси у всемилостиваго Господа и всем нам подати дар коемуждо благопотребен и вся, яже к животу временному и вечному полезная, мира умирение, градов наших утверждение, земли плодоносие, от глада и пагубы избавление,

от нашествия иноплеменных сохранение, скорбящим утешение, недугующим исцеление, падшим возстановление, заблуждающим на путь истины возвращение, подвизающимся в делех благих укрепление, благоделающим преспеяние, родителем благословение, чадом в страсе Господнем воспитание и научение, наставником ведение и благочестие, неведущим вразумление, сирым, неимущим и убогим помощь и заступление,

отходящим от сего временнаго жития к вечному благое уготовление и напутствование, отшедшим блаженное упокоение. Сих всех, наипаче, проси нам, святче Тихоне, у Щедродавца Бога, яко имый велие к Нему дерзновение: тебе бо стяжахом приснаго заступника и теплаго молитвенника о нас пред Господем, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение.

Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва 4-я

О, святителю, отче наш Тихоне! Услыши нас и потщися благоприятным твоим ходатайством умолити Господа, да пробавит Своя великия и богатыя милости на нас, грешных и недостойных рабех Своих (имена), да уврачует Своею благодатию неисцельныя язвы и струпы растленных душ и телес наших, да растворит окамене́лая сердца́ на́ша слеза́ми умиле́ния и сокруше́ния о премно́гих согреше́ниях на́ших

и да избавит ны от вечных мук и огня геенскаго, да дарует в нынешнем веце мир и тишину, здравие и спасение, да тако сподобимся, со Ангелы и со всеми святыми, славити и воспевати всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

*Минея. 13-е августа.

Акафист святителю Тихону Задонскому

https://www.youtube.com/watch?v=JYZ9Gc75z-8

Кондак 1

Из­бран­ный угод­ни­че Хрис­тов, Свя­ти­те­лю от­че Тихоне, возсиявый мирови, яко светозарное све­ти­ло, прославляю­ще прославльшаго тя Гос­по­да, да­ро­вав­ша­го нам в те­бе но­ва­го великаго мо­лит­вен­ни­ка и помощни­ка, ско­ра­го не­дугов ду­шечв­ных же и те­лес­ных це­ли­те­ля, похвальное вос­пе­ва­ем ти пе­ние: ты же. имеяй ве́лие дерз­но­ве­ние к Вла­ды­чи­це не­бе­се и зем­ли, от вся­ких нас бед сво­бо­ди зо­ву­щих:

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли́кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Икос 1

Ан­ге­лов со­бе­сед­ни­че и че­ло­ве­ков на­став­ни­че, ны­не, яко Бо­жий служитель, пред­стоя с вышними лики, Святите­лю Тихоне, мо­ли­ши о всех нас Хри­ста Бога наше­го и к ведению спа­се­ния ны руководиши. Се­го ра­ди бла­го­дар­не во уми­ле­нии во­пи­ем ти:

Ра́дуй­ся, пре­чест­ное Свя­тыя Троицы се­ле­ние;

Ра­дуй­ся, чис­то­тою и свя­ты­нею Ан­ге­лом уподобление.

Радуй­ся, све­тиль­ни­че Бо­жест­вен­на­го све­та;

Ра­дуй­ся, всесветлое бла­го­да­ти при­яте­ли­ще.

Радуй­ся, присный пред Гос­по­дем наш зас­туп­ни­че;

Радуй­ся, теп­лый пред Ним о нас мо­лит­вен­ни­че.

Ра­дуй­ся, ско­рый в нуж­дах и скор­бех су­щим по­мощ­ни­че;

Ра­дуй­ся, доб­рый душ наших на­став­ни­че.

Ра­дуй­ся, Церк­ве православный утвер­жде­ние;

Ра­дуй­ся, всея зем­ли Рос­сий­ския свет­лое озарение.

Ра­дуй­ся, Воронежския паствы по­хва­ло;

Радуй­ся, оби­те­ли Задонския укра­ше­ние.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 2

Ви­дя в творениих, аки в зерцале, премудрость и сла­ву Творца всяческих Бо́га, к Не­му ду­хом выну возносился еси, Бо­го­муд­ре: све­том же благоразумия тво­его и нас озари, да во­пи­ем куп­но с то­бою: Алли­луиа.

Икос 2

Ра­зум твой Божественными ученми про­све­тил еси, Бо­го­муд­ре Тихоне, отвергнув всяко плотское мудрование, с ра­зу­мом же и волю повинул еси Господеви: тем же со­суд чист и се­ление Духу ис­ти­ны явил­ся еси. Се­го ра­ди, яко богомудраго наставника, тя убла­жа­юще, вос­пе­ва­ем си­це:

Радуй­ся, Божия пре­муд­ро­сти созерцателю и про­по­вед­ни­че;

Ра­дуй­ся, яко от тлен­на­го ми­ра духовное со­кро­ви­ще, услаждающее души вер­ных, собрал еси.

Радуй­ся, ис­тин­на­го благословия златословесный учи­те­лю;

Ра­дуй­ся, яко ус­та Хри­сто­вы, источающа словеса жиз­ни веч­ныя, был еси.

Радуй­ся, закона Божия от всея души тво­ей взыскавый;

Ра­дуй­ся, свидений и оправданий Гос­под­них возжадавый.

Радуй­ся, яко к не­бе­си ведущими стезями не­воз­врат­но шел еси;

Радуй­ся, яко на вы­со­ту доб­ро­дете­лей воз­шел еси.

Ра­дуй­ся, яко мысленным оком к невечернему све­ту — Христову выну взирал еси;

Радуй­ся, яко видения пренебеснаго све­та спо­до­бил­ся еси.

Ра­дуй­ся, Божия разу­ма ис­пол­нен­ный;

Радуй­ся, бла­го­да­тию Духа Свя­та­го приосененный.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Молитва Тихону Задонскому

Кондак 3

Сила Выш­ня­го чу­дес­но спасе тя от на­прас­ныя смер­ти и яве по­ка­за тя сы­на Царст­вия Хри­сто­ва су­ща, Святите­лю от­че Тихоне, ег­да, во всю нощь пребывающу ти в благомыслии, вне­за­пу не­бе­са отверзошася и яви­ся свет неизреченный. И та­ко премирныя ра­дос­ти исполнився, возопил еси Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 3

Имея ве­ру несумненну и помысл чист, вся крас­ная ми­ра се­го презрел еси, Тихоне блаженне, и в об­ра­зе Ангельстем не­ле­ност­но по­слу­жил еси Гос­по­ду Бо­гу: тем же, аки звез­да путеводная, свети­ши всем, хотящим жити в преподобии и во­пию­щим те­бе:

Ра­дуй­ся, жи­тию безплотных поревновавый;

Ра­дуй­ся, подвигом древ­них свя­тых отец подражавый.

Радуй­ся, яко приим крест, Хри­сту по­следо­вал еси;

Ра­дуй­ся, яко об­раз страс­тей Его в серд­це тво­ем преднаписал еси.

Радуй­ся, яко вся коз­ни диавола силою крес­та Гос­под­ня разрушил еси;

Ра­дуй­ся, яко похотения греховная мо­лит­вою и тер­пени­ем победил еси.

Ра­дуй­ся, яко угождал еси Гос­по­ду всяким благоугождением;

Ра­дуй­ся, пре­укра­шен­ная храмино доб­ро­дете­лей.

Ра­дуй­ся, кра­со­то смиренномудрия и воз­дер­жа­ния;

Ра­дуй­ся, об­ра­зе кро­тос­ти и по­слу­ша­ния.

Радуй­ся, пост­ни­ков ве­се­лие и иноков по­хва­ло;

Ра­дуй­ся, болий в лике пре­по­доб­ных.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 4

Бу­рю внутрь имея по­мыш­ле́ний, недоумеваше раб Бо­жий, что речет о нем Гос­подь, ег­да лю­дие проразумеваху его достойна бы­ти святительства: оба́че всего се­бе Хри­сту Бо­гу предаде. Тому о всех благодарение возсылая, зо­вый: Алли­луиа.

Икос 4

Слы­шав­ше людие о благоплодных добротах ду­ши твоея, Богоносне Тихоне, же­ла­ни­ем вожделеша тя видети на степени святительства.

Ег­да же собор Ар­хи­ере­ев недоумеваше вдати те­бе жезл пастырства, зане юн был еси, абие трикраты свы­ше свидетельствован еси, яко до­стой­ный со­суд Бо­жест­вен­ныя бла­го­дати, вся немощная врачующия и оскудевающая восполняющий. Тем же, ди­вя­ще­ся чуд­ному промышлению Бога о те­бе, при­но­сим ти си­це­вая благохваления:

Ра­дуй­ся, Архиерею, от Самого Гос­по­да пронареченный;

Ра­дуй­ся, му­жу же­ла­ний, пасти ста­до Хрис­то­во свыше из­бран­ный.

Ра­дуй­ся, Пас­ты­ре­на­чаль­ни­ка Иису­са благоволение;

Ра­дуй­ся, Иерархов укра­ше­ние.

Ра­дуй­ся, яко от утра жиз­ни твоея на стражбу словеснаго стада из­бран был еси;

Радуй­ся, яко и до вечера жи­тия тво­его сущия в ве­ре не­ле­ност­но назидал еси.

Ра­дуй­ся, пасты­рю доб­рый, яко го­тов был еси душу твою по­ло­жи­ти за ов­цы своя;

Ра­дуй­ся, многосветлый Церк­ве све­тиль­ни­че.

Радуй­ся, Апос­то­лов со­при­част­ни­че;

Радуй­ся, ве­ликих свя­тите­лей со­пре­столь­ни­че.

Ра­дуй­ся, яко первопрестольнику паствы твоея, Митрофану освящённому, равночестен по­ка­зал­ся еси;

Радуй­ся, яко преемником тво­им вер­ный ко спа­се­нию путеводитель соделался еси.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 5

Бо­го­теч­ная звез­да явил­ся еси всем христианом, Свя­тите­лю от­че Тихоне: деянми бо и ученми тво­ими не точию во дни жи­во­та тво­его доб­ре назидал еси паству твою, но и по честнем успении тво­ем всем вер­ным показуеши правы стези Царст­вия Хри­сто­ва, и научаеши прис­но взывати к Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 5

Ви­дя се­бе поставлена на степени архиерейства, Свя­тите­лю от­че наш Тихоне, не дал еси сна очам тво­им, ни­же веждом дремания, поставляя пастве тво­ей пастыри смысленны и вся лю­ди управляя ко спа­се­нию. Мы же, ве­ду­ще тя бы­ти пас­ты­ре­на­чаль­ни­ка богомудренна и строителя до­му Бо­жия добра, взы­ва­ем к те­бе:

Ра­дуй­ся, креп­кое кор­ми­ло Хри­сто́вы Церк­ве;

Ра­дуй­ся, нивы Господни удо­бре­ние.

Ра­дуй­ся, вер­ных надежное утвер­жде­ние;

Ра­дуй­ся, не­вер­ных бо­го­муд­рен­ное об­ли­че­ние.

Ра́дуй­ся, Хри­сто­ва вер­то­гра­да де́ла­те­лю не­усып­ный;

Ра­дуй­ся, ду­ше­тлен­ному зверю стадо твое расхищати не попустивый.

Ра­дуй­ся, храмов благолепия рачителю;

Ра­дуй­ся, вер­ный тайн свя­тых строи­те­лю.

Ра­дуй­ся, яко стражей до­му Бо­жия на стражбу недремленну уготовал еси;

Радуй­ся, яко пас­ты­рем проповедати бла­го­вре­мен­не и безвременне заповедал еси.

Радуй­ся, бла­гий и вер­ный ра­бе Бо­жий;

Радуй­ся, яко вшел еси в ра­дость Гос­по­да тво­его.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 6

Про­по­вед­ник воистину бла­го­чес­тия явил­ся еси, Свя­ти­те­лю от­че наш Тихоне, ег­да увидев безстудное празднество во гра­де тво­ем, яко добр воин Хрис­тов, притекл еси на игрище бесовское и сло­вом вразумил еси заблуждшия, на­учая всех взывати Еди­но­му Истинному Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 6

Возсиял еси, яко звез­да лучезарная, Воронежской пастве, бли­ста­ни­ем уче­ний тво­их озаряя ду­ши вер­ных и разгоняя тму не­чес­тия и суеверия. И ны­не сладостию писаний тво­их насыщаеши вся алчущия и жаждущия прав­ды, иже бла­го­дар­не и взывают к те­бе:

Радуй­ся, на­став­ни­че всех к не­бе­си направляяй;

Радуй­ся, про­по­вед­ни­че по­кая­ния, за­блужд­ших к исправлению воззываяй.

Ра­дуй­ся, сла­вы Бо­жия ис­тин­ный рев­ни­те­лю;

Радуй­ся, страннаго суеверия по­тре­би­те­лю.

Ра­дуй­ся, яко душетленныя обычаи обличил еси;

Ра­дуй­ся, яко безстудное игрище упразднил еси.

Ра­дуй­ся, им­же са­та­на по­сра­ми­ся;

Ра­дуй­ся, им­же Хрис­тос про­слави­ся.

Радуй­ся, яко и по смер­ти тво­ей ду­ши вер­ных назидаеши в бла­го­чес­тии сладостию писаний тво­их;

Ра­дуй­ся, яко в них со­кро́ви­ще, драгоценнейшее злата и сребра, нам оставил еси.

Ра­дуй­ся, златоусте Рос­сий­ския Церк­ве;

Радуй­ся, паствы тво­ей присное радо­ва­ние.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Молитва Тихону Задонскому

Кондак 7

Хо­тяй невозбранно возноситися ду­хом в горняя се­ле­ния, благотишие пустыни возлюбил еси, Богоносе от­че Тихоне, и та­мо все­лив­ся, спо­до­бил­ся еси видети Гос­по­да, от ико­ны, аки от Голгофы, к те­бе грядуща, вопия к Не­му: Алли­луиа.

Икос 7

Новым подвигом духовным вдал еси се­бе, Богоносе от­чеТихоне, ег­да всесовершительнаго Ду­ха бла­го­дать при­зва тя служити Господеви в безмолвии: имый бо помысл пре­вы­ше ми­ра, возлюбил еси сми­ре­ние глубокое и мо­лит­вы непрестанныя.

Се­го ра­ди и кре­пость духовную подаде те­бе Подвигоположник Хрис­тос и спо­до­би тя видений бла­го­дат­ных, да и мы, ве­ду­ще та­ко­вая, убла­жа­ем тя:

Радуй­ся, любителю без­мол­вия, ду­хом тво­им в выш­них обитавый;

Радуй­ся, самоотвержение всецелое показавый.

Ра­дуй­ся, во бдениих и мо­лит­вах неослабно пребывал еси;

Ра­дуй­ся, безстрастие умерщвлением страс­тей тво­их стя­жал еси.

Ра­дуй­ся, Гос­по­да распятаго на кре­сте выну пред со­бою предзревый;

Ра­дуй­ся, и те­лес­ны­ма очима видети Хри­ста Иису­са сподобивыйся.

Радуй­ся, яко пре­чис­тым стопам Его поклонился еси;

Радуй­ся, яко спасительныя яз­вы Его облобызал еси.

Ра­дуй­ся, исполнь ве­се­лия, ег­да яви­ся те­бе Богоматерь куп­но со Апос­то­лы;

Ра­дуй­ся, яко в славословии ликовствовал еси со Ан­ге­лы.

Радуй­ся, таин­ни­че Божий, еще на зем­ли вкусивый не­бес­ных благ;

Ра­дуй­ся, Ан­ге­ле зем­ный и че­ло­ве­че не­бес­ный.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли́кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 8

Стран­но и велико не­зло­бие по­ка­за,Преблаженный, ег­да един буий и злонравный удари его в ланиту; он же, Агнцу Хри­сту поревновав, до зем­ли поклонися биющему, моля бо­га о прощении ему. Тем же ди­вя­ще­ся незлобию его, по­ем Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 8

Весь исполнь люб­ве Хри­сто­вы, Тихоне благосерде, ду­шу твою полагал еси за други твоя, и аки ан­гел хранитель присущ был еси ближним же и дальным, озлобленныя укрощая, враждующия примиряя, и спа­се­ние всем устрояя. се­го ра­ди чтем свя­тую па­мять твою и усерд­но во­пи­ем ти:

Радуй­ся, про­по­вед­ни­че люб­ве, ею­же Бог примири Се­бе че­ло­ве́ки;

Радуй­ся, От­че благосердый, взыскавый спа­се­ния многих.

Ра­дуй­ся, сми­ре­ния и незлобия учите­лю;

Ра­дуй­ся, терпения и миролюбия на­став­ни­че.

Ра­дуй­ся, яко за правду пре­тер­пел еси заушение;

Ра­дуй­ся, яко за вра­ги твоя умолял еси Гос­по­да.

Ра­дуй­ся, его­же лю­бовь по­бе­ди вся­ку вражду;

Радуй­ся, его­же не­зло́бие покори буяя серд­ца.

Ра́дуй­ся, миротворче благословенный;

Радуй­ся, мзду миротворцев наследивый.

Ра­дуй­ся, научивый заповедем Хри­сто­вым и сотворивый я;

Радуй­ся, ве­ли­кий в Царст­вии Небеснем.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ликий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 9

Всем был еси вся, яко­же и свя­тый Па­вел, да всяко некия спасеши, бо­го­муд­ре: сразсуждая бо немощному ес­тес­тву человеческому, не укорил еси брата тво­его, неподобающия посту снеди ядуща, но абие седши куп­но с другом его, от трапезы тоя мало вкусил еси. поминающе убо та­ко­вое благоснисхождение твое, во­пи­ем к прославльшемуся в те­бе человеколюбцу Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 9

Ве­тии мно­го­ве­щан­ныя не воз­мо­гут по до­стоя­нию изрещи тво­их благодеяний мно­жест­во, свя­ти­те­лю От­че Тихоне: щедродательная бо десница твоя всюду досязаше. Мы же, бла­го­сер­дию тво­ему подражати хотяще, во удивлении взы­ва­ем к те­бе:

Ра­дуй­ся, лу­чу люб­ве Бо­жия;

Радуй­ся, со­кро­ви­ще ми­ло­сер­дия Спасова не­ис­то­щи­мое.

Ра­дуй­ся, ближния твоя па­че се­бе воз­лю­бивый;

Ра­дуй­ся, в меньших братиях тво­их самого Хри­ста видевый.

Радуй­ся, яко нищия поминая, хлеб твой сле­за­ми орошал еси;

Ра­дуй­ся, яко пи­тие твое плачем о них растворял еси.

Радуй­ся, яко имения твоя неимущим расточал еси;

Ра­дуй­ся, яко щедродательная десница твоя николиже оскуде.

Ра­дуй­ся, яко больныя и в темнице заключенныя посещал еси;

Ра­дуй­ся, яко нуж­ды бедных предварял еси.

Ра­дуй­ся, словом и примером затворенныя на благостыню серд­ца отверзавый;

Ра­дуй­ся, милостивых бла­жен­ство от Гос­по­да стяжавый.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ликий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 10

Спас­ти­ся всем хо­тяй пре­бла­гий Гос­подь яви тя, Свя­ти­те­лю От­че наш Тихоне, об­раз жи­тия пра­вед­на­го: кто бо не умилится, ви­дя твое безмерное ко всем благосердие. Тем же ве­лию к нам ми­лость бо­жию сла­вя­ще, во­пи­ем: Алли­луиа.

Икос 10

Сте­на был еси по­мо­щи и за­ступ­ле­ния всем безпомощным и нападствуемым, Свя­ти­те­лю Тихоне, и ми­ло­сер­дия не­ис­то­щи­мое со­кро­ви­ще. Се­го ра­ди сла­вя­ще Бо­га, див­на­го во свя­тых сво­их, и тя убла­жа­ем:

Радуй­ся, безкровных при­ста­ни­ще;

Ра­дуй­ся, всех без­по­мощ­ных ско­рый по­мощ­ни­че.

Радуй­ся, сирых пи­та­те­лю и при­зре­ние;

Ра­дуй­ся, скудных земледельцев снабдение.

Радуй­ся, скор­бя­щим при­бежи­ще;

Ра­дуй­ся, печальным уте­ше­ние.

Радуй­ся, обидимым за­ступ­ле­ние;

Ра­дуй­ся, обидящих вразумление.

Ра­дуй­ся, угнетенным за­щит­ни­че;

Радуй­ся, сильным мира се­го небоязненный Суда Бо­жия про­воз­вест­ни­че.

Радуй­ся, яко за правду пре­тер­пел еси скор­би;

Радуй­ся, яко стя­жал еси бла­жен­ство гонимых ради прав­ды.

Ра­дуй­ся, Тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 11

Пе­ние у гро­ба тво­его угод­ни­че Бо­жий, свя­ти­те­лю От­че Тихоне, не умолче от дне блаженнаго успе­ния до дне светлаго прославления тво­его: мно­зи бо ведаху тя богоносна и равноангельна су­ща. Ны­не же вся Российская земля бла­го­дар­но вопиет прославльшему тя Бо­гу: Алли­луиа.

Икос 11

Све­ти­ло быв, вся концы зем­ли Рос­сий­ския озарил еси, Свя­ти­те­лю приснопамятне. Ег­да же приспе вре­мя отшествия Тво­его, божественнии ангели прияша свя­тую ду­шу Твою и в не­бес­ныя оби­те­ли вознесоша; те­ло же твое чест­ное троица вседетельная содела нетленно и ис­точ­ник чу­дес по­ка­за на утвер­жде­ние пра­во­славныя ве­ры, на об­ли­че­ние же не­ве­рия и суеверия. Тем же, поминающе блаженное успение и ве­лие твое на не­бе­си и на зем­ли прославление, с ра­дос­тию при­но­сим ти благохваления сия:

Радуй­ся, ве­ликий угод­ни­че Божий, те­че­ние благочестне скон­ча­вый;

Ра­дуй­ся, ве­ру, на­деж­ду и лю­бы до кон­ца сохранивый.

Ра­дуй­ся, по трудех странствия зем­на­го сладце в селениих не­бес­ных почивый;

Радуй­ся, яко смерть приявый, тления же не познавый.

Ра­дуй­ся, со Хри­стом, Его­же возлюбил еси, на ве­ки соединивыйся;

Ра­дуй­ся, Царст­вия Не­бес­на­го и сла­вы веч­ныя нас­лед­ни­че.

Ра­дуй­ся, яко не­тлени­ем мо­щей тво­их спасительную си­лу воскресения Хри­сто­ва являеши;

Радуй­ся, яко оным зарю об­ща­го воскресения нам показуеши.

Ра­дуй­ся, ис­ти­ны пра­во­славия не­со­мнен­ное уверение;

Ра­дуй­ся, в Церк­ви присущия бла­го­да­ти неложное извещение.

Радуй­ся, зем­на­го отечества тво­его новое све­ти­ло и утвер­ждение;

Ра­дуй­ся, царст­ва пра­во­слав­на­го по­крове и за­щище­ние.

Радуй­ся, Тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че.

Кондак 12

Бла­го­дать чу­дес мно­го­об­раз­ных, все­лив­ся в не­бе­си, при­ял еси от Гос­по­да, пре­бла­жен­не Тихоне. Се­го ра­ди подаеши ис­це­ле­ния всем, при­те­каю­щим к те­бе с ве­рою. Мы же, ди­вя­ще­ся в те­бе всемогуществу и бла­гос­ти Бо­га, во­пи­ем ему: Алли­луиа.

Икос 12

Пою­ще див­ное прославление свя­та­го телесе тво­его, ви­дим тя, богоблаженне свя­ти­те­лю тихоне, прис­но зде источающа потоки чу­дес, и в удивлении восхваляюще тя, зо­вем:

Ра­дуй­ся, жи­во­нос­ный ис­точ­ни­че, бла­го­дать ис­це­ле­ний изливающий нам от всечестныя раки твоея;

ра­дуй­ся, всех одержимых не­ду­ги не­по­стыд­ное при­бе­жи­ще.

ра­дуй­ся, сле­пых про­зре­ние;

ра­дуй­ся, немых яс­ное глаголание.

ра­дуй­ся, яко от одра разслабленныя воздвизаеши;

ра­дуй­ся, яко стужаемыя от бесов свобождаеши.

ра­дуй­ся, сухорукия и сляченныя к деланию исправляяй;

ра­дуй­ся, хро­мым и ничащим хождение по­да­ва­яй.

ра­дуй­ся, телес на­ших бла­го­со­стра­да­тель­ный вра­чу и хранение;

ра­дуй­ся, и душ на­ших к царствию небесному возведение.

ра­дуй­ся, ему­же сорадуются ангели и о нем­же веселятся человецы;

ра­дуй­ся, им­же бог дивен во свя­тых сво­их явля­ет­ся.

ра­дуй­ся, тихоне, ве­ли­кий и пре­слав­ный чу­до­твор­че.

Кондак 13

О, ве­ли­кий и пре­слав­ный Чу­до­твор­че, свя­ти­те­лю Хрис­тов От­че Тихоне, при­ими сие похвальное пе­ние от нас не­до­стой­ных во уми­ле­нии те­бе при­но­си­мое, и тво­им теп­лым пред­ста­тель­ством у пре­сто­ла Бо­жия ис­про­си нам утвер­жде­ние в ве­ре и доб­рых де­лех, из­бав­ле­ние от всех бед и на­пас­тей в жиз­ни сей, в смерт­нем же успении на­шем благую на­деж­ду спа­се­ния, да спо­до­бим­ся в ра­дос­ти вечней вос­пе­ва­ти див­но­му во свя­тых Бо­гу: Алли­луиа.

(Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­тем икос 1 и кондак 1)

Моления святителя Тихона Задонского

У святителя Тихона был великий дар слова, художественного и простого сразу. Он пишет всегда с какой-то удивительной прозрачностью. Вот эта прозрачность больше всего и удивляет. В образе святителя Тихона поражает эта его легкость и ясность, его свобода, — и не только от мира, но и в мире.

Это легкое чувство странника и пресельника, ничем не завлеченного и не удерживаемого в этом мире, — «и всяк живущий на земли есть путник…» В своем монастырском уходе Тихон оставался пастырем и учителем. Он оставался в мире своей чуткостью и состраданием. Он писал для этого мира, свидетельствовал о Спасителе погибающему миру, и не ищущему спасения.

Это был апостольский отклик на безумие вольнодумного века. Это была первая встреча с новым русским безбожием. Это тонко почувствовал Достоевский, когда хотел именно Тихона противопоставить русскому нигилизму и в этом противопоставлении вскрыть мистическую проблематику веры и безбожия… Есть особенная настойчивость и некий импрессионизм у Тихона, когда он говорит об Уничижении и Страстях…

И с тем большей силой чувствуется в его опыте обновление Византийских созерцаний. Эти светозарные видения, озарения Фаворского света, пафос Преображения, предчувствие Воскресной весны… Напряженная собранность духа сочеталась у Тихона Задонского с какой-то исключительной силой милующего внимания и любви.

О любви к ближним, о социальной правде и милосердии он говорит не мягче и не слабее Златоуста…

Святитель Тихон был большим писателем. В его книгах увлекает эта легкость и пластичность образов. В особенности книга «Об истинном христианстве» имела историческое значение. Это не догматическая система, скорее мистическая этика, или аскетика.

Но это был первый опыт живого богословия, и опытного богословия, — в отличие и в противовес школьной эрудиции, без подлинного опыта…« — Георгий Васильевич Флоровский. «Пути русского богословия».

  • Исполнитель: Денис Гаврилов

Скачать моления святителя Тихона Задонского с Яндекс.Диска

Краткое житие Святителя Тихона Задонского

Свя­ти­тель Ти­хон (в ми­ру Ти­мо­фей) ро­дил­ся в 1724 го­ду в се­мье бед­ней­ше­го при­чет­ни­ка се­ла Ко­роц­ка (Вал­дай­ско­го уез­да) и вско­ре по­сле рож­де­ния ли­шил­ся сво­е­го ро­ди­те­ля. Дет­ство и от­ро­че­ство его про­шли сре­ди ужас­ной ни­ще­ты: ино­гда це­лый день ему при­хо­ди­лось ра­бо­тать у жи­те­лей род­но­го се­ла ра­ди кус­ка хле­ба.

Он ед­ва из­бе­жал на­бо­ра в сол­да­ты и по­сту­пил учить­ся в Нов­го­род­скую се­ми­на­рию, в ко­то­рой по­том стал на­став­ни­ком. Неко­то­рые осо­бен­ные об­сто­я­тель­ства (чу­дес­ное спа­се­ние от смерт­ной опас­но­сти и неко­то­рые ви­де­ния) рас­по­ло­жи­ли его к при­ня­тию ино­че­ства.

В 1758 г. его по­стриг­ли в мо­на­ше­ство с име­нем Ти­хон.

В сле­ду­ю­щем го­ду он был на­зна­чен рек­то­ром Твер­ской се­ми­на­рии, где чи­тал лек­ции по нрав­ствен­но­му бо­го­сло­вию. При­чем чи­тал их по-рус­ски, а не по-ла­ты­ни, как бы­ло до него при­ня­то. Кро­ме сту­ден­тов, на его лек­ции при­хо­ди­ло мно­го по­сто­рон­них лиц.

В 1761 г., на 37 го­ду жиз­ни, иеро­мо­нах Ти­хон по яв­но­му ука­за­нию свы­ше был из­бран епи­ско­пом. Око­ло двух лет он был ви­ка­ри­ем в Нов­го­ро­де и око­ло че­ты­рех (1763–1767 гг.) са­мо­сто­я­тель­но воз­глав­лял епи­скоп­скую ка­фед­ру в Во­ро­не­же. Все вре­мя сво­е­го епи­скоп­ства он усерд­но про­по­ве­до­вал и по­буж­дал к то­му же под­чи­нен­ных ему свя­щен­ни­ков.

В Во­ро­не­же со вре­мен язы­че­ства со­блю­дал­ся празд­ник в честь Яри­лы, со­еди­нен­ный со мно­же­ством вся­ких бес­чинств. Од­на­жды свя­ти­тель неожи­дан­но явил­ся на на­род­ную пло­щадь сре­ди са­мо­го раз­га­ра ве­се­лья и на­чал об­ли­чать бес­чин­ни­ков. Его сло­во так по­дей­ство­ва­ло, что празд­ник бо­лее уже не воз­об­нов­лял­ся.

Меж­ду тем уси­лен­ные тру­ды рас­стро­и­ли здо­ро­вье свя­ти­те­ля Ти­хо­на. Он ис­про­сил уволь­не­ние от долж­но­сти и по­след­ние 16 лет (1767–1783 гг.) жиз­ни про­вел на по­кое в За­дон­ском мо­на­сты­ре. Все вре­мя, за ис­клю­че­ни­ем 4–5 ча­сов от­ды­ха, у него по­свя­ща­лось мо­лит­ве, чте­нию сло­ва Бо­жия, де­лам бла­го­тво­ри­тель­но­сти и со­став­ле­нию ду­ше­по­лез­ных со­чи­не­ний.

Еже­днев­но он при­хо­дил в храм.

До­ма он ча­сто па­дал на ко­ле­ни и, об­ли­ва­ясь сле­за­ми, как са­мый тяж­кий греш­ник, взы­вал: «Гос­по­ди, по­ща­ди. Гос­по­ди, по­ми­луй!» Непре­мен­но каж­дый день он чи­тал по несколь­ку глав из Свя­щен­но­го Пи­са­ния (осо­бен­но про­ро­ка Ис­а­ию), а в до­ро­гу ни­ко­гда не ез­дил без ма­лень­кой Псал­ти­ри. Вся его 400-рубле­вая пен­сия шла на бла­го­тво­ри­тель­ность, и сю­да же на­прав­ля­лось все, что он по­лу­чал в дар от зна­ко­мых.

Ча­сто в про­стой мо­на­ше­ской одеж­де он от­прав­лял­ся в бли­жай­ший го­род (Елец) и по­се­щал за­клю­чен­ных мест­ной тюрь­мы. Он уте­шал их, рас­по­ла­гал к по­ка­я­нию и за­тем на­де­лял ми­ло­сты­ней. Сам он был в выс­шей сте­пе­ни нес­тя­жа­те­лен, жил сре­ди са­мой про­стой и бед­ной об­ста­нов­ки.

Са­дясь за скуд­ный стол, он ча­сто вспо­ми­нал о бед­ня­ках, не име­ю­щих та­ко­го, как он, про­пи­та­ния и на­чи­нал се­бя упре­кать за то, что, по его рас­суж­де­нию, ма­ло по­тру­дил­ся для Церк­ви. Тут горь­кие сле­зы на­чи­на­ли течь из его глаз. По при­ро­де го­ря­чий и вспыль­чи­вый, он был уди­ви­тель­но кро­ток и незло­бив. До зем­ли кла­нял­ся ке­лей­ни­ку, про­ся про­ще­ния за ка­кое-ли­бо сло­во, по­ка­зав­ше­е­ся то­му обид­ным, и ста­рал­ся все­гда пла­тить доб­ром, ко­гда кто на­но­сил ему ка­кое-ли­бо оскорб­ле­ние.

Раз в до­ме зна­ко­мо­го он всту­пил в бе­се­ду с од­ним дво­ря­ни­ном воль­те­рьян­цем и крот­ко, но так силь­но во всем опро­вер­гал без­бож­ни­ка, что гор­дый че­ло­век не вы­тер­пел и, за­быв­шись, уда­рил свя­ти­те­ля по ще­ке.

Свя­ти­тель Ти­хон бро­сил­ся к нему в но­ги и на­чал про­сить про­ще­ния, что при­вел его в раз­дра­же­ние. Это сми­ре­ние свя­ти­те­ля так по­дей­ство­ва­ло на дерз­ко­го оскор­би­те­ля, что тот об­ра­тил­ся к пра­во­слав­ной ве­ре и по­сле стал доб­рым хри­сти­а­ни­ном.

 

Свя­той Ти­хон об­ла­дал да­ром про­зре­ния и со­вер­ше­ния чу­дес, чи­тал мыс­ли со­бе­сед­ни­ков. В 1778 го­ду, ко­гда ро­дил­ся им­пе­ра­тор Алек­сандр I, свя­ти­тель пред­ска­зал мно­гие со­бы­тия его цар­ство­ва­ния и в част­но­сти, что Рос­сия спа­сет­ся, а за­хват­чик (На­по­ле­он) по­гибнет.

«Гос­подь Бог во мно­гих слу­ча­ях его слу­шал», – пи­сал ке­лей­ник свя­ти­те­ля Ти­хо­на. Осо­бен­но свя­ти­тель лю­бил бе­се­до­вать с про­стым на­ро­дом, уте­шал его в тяж­кой до­ле, по­мо­гал ра­зо­рен­ным. Из мо­на­стыр­ской сло­бо­ды его на­ве­ща­ли де­ти.

Он учил их мо­лит­ве, а по­сле бе­се­ды оде­лял день­га­ми.

Бла­жен­ная кон­чи­на свя­ти­те­ля Ти­хо­на по­сле­до­ва­ла 13 ав­гу­ста 1783 г. Через 63 го­да бы­ли от­кры­ты его нетлен­ные мо­щи, а в 1861 г. его при­чис­ли­ли к ли­ку свя­тых. Сре­ди пись­мен­ных тру­дов свя­ти­те­ля Ти­хо­на За­дон­ско­го осо­бой по­пуляр­но­стью поль­зу­ет­ся сбор­ник ко­рот­ких по­уче­ний, пол­ных при­ме­ров из жиз­ни, на­зы­ва­е­мый: «Со­кро­ви­ще ду­хов­ное, от ми­ра со­би­ра­е­мое».

Наставления о личных обязанностях каждого христианина

Эта книга — книга особенная. Она — повторение давнего издания типографии Святой-Успенской Киево-Печерской Лавры, — издания 1894 года. Мы возвращаем вам, дорогие друзья, этот бесценный бисер богомыслия одного из духоносных отцов нашей Церкви — святителя Тихона Задонского.

И сегодня его наставления живы и плодотворны для каждого из нас, ибо они несут слово Божие, о котором Псалмопевец воспел: «Заповеди Твои — утешение мое… Вразуми меня, и буду жить» (Пс.118:143-144).

И эти золотые слова, из уст и сердца положенные святителем на эти страницы, и сегодня обращены к нам, умудряют нас, научают жить по Заповедям Господним.

  • Автор: Святитель Тихон Задонский
  • Исполнители: Андрей Кабилов
  • Год выпуска: 2020

Святитель Тихон Задонский. «Наставления о личных обязанностях каждого христианина»: скачать с Яндекс.Диска

Об­ре­те­ние мо­щей

12 ав­гу­ста 1861 го­да свя­ти­тель Ти­хон был при­чис­лен к ли­ку свя­тых Рус­ской Церк­ви. На сле­ду­ю­щий день в г. За­дон­ске при огром­ном сте­че­нии па­лом­ни­ков со всех кон­цов Рос­сии мит­ро­по­ли­том Санкт-Пе­тер­бург­ским и Ла­дож­ским Ис­и­до­ром (Ни­коль­ским) в со­слу­же­нии мно­го­чис­лен­ных иерар­хов и ду­хо­вен­ства бы­ли от­кры­ты мо­щи свя­ти­те­ля Ти­хо­на.

В день па­мя­ти свт. Ти­хо­на бы­ла со­вер­ше­на со­бор­ная ли­тур­гия, по­сле ко­то­рой на­чал­ся крест­ный ход со свя­ты­ми мо­ща­ми не толь­ко кру­гом со­бо­ра, но и во­круг оби­те­ли За­дон­ской, где он и по­чил от тру­дов сво­их. Уми­ли­тель­ное зре­ли­ще бы­ло. Весь мо­на­стыр­ский двор, все кры­ши, огра­да и вы­со­кая ко­ло­коль­ня бы­ли уни­за­ны на­ро­дом, ко­то­рый, дер­жась друг за дру­га, си­дел так с ран­не­го утра, чтобы толь­ко за­нять ме­ста; да­же все де­ре­вья мо­на­стыр­ские бы­ли по­кры­ты людь­ми.

На­род бро­сал убру­сы и по­лот­на по все­му про­тя­же­нии крест­но­го пу­ти; хол­сты и по­ло­тен­ца ле­та­ли по воз­ду­ху через го­ло­вы про­хо­дя­щих, так что бо­лее чем на ар­шин вы­со­ты (0,71 м) на­ки­да­но их бы­ло по той до­ро­ге, где про­хо­ди­ло ше­ствие, и со­бра­ли до 50 ты­сяч ар­шин хол­ста, ко­то­рые бы­ли роз­да­ны убо­гим, чтобы свя­ти­тель Ти­хон и в день сво­е­го про­слав­ле­ния, как бы­ва­ло при жиз­ни, оде­вал убо­гих.

Так све­тиль­ник был во­дру­жен на свещ­ни­це, «да све­тит всем, иже в хра­мине суть». И днем па­мя­ти свя­ти­те­ля Ти­хо­на уста­нов­ле­но 13/26 ав­гу­ста.

Молитва Тихону Задонскому

Второе обретение мощей

По­сле ре­во­лю­ции мо­на­стырь по­стиг­ла участь мно­гих свя­тынь на­ше­го мно­го­стра­даль­но­го Оте­че­ства. 28 ян­ва­ря 1919 го­да спе­ци­аль­ной ко­мис­си­ей бы­ло про­из­ве­де­но осви­де­тель­ство­ва­ние мо­щей свя­ти­те­ля Ти­хо­на.

Од­на­ко вско­ре остан­ки свя­то­го вер­ну­лись в ту же се­реб­ря­ную ра­ку, от­ку­да бы­ли ис­торг­ну­ты ко­щун­ствен­ной ру­кой. Воз­вра­щен­ные мо­щи свя­ти­те­ля до вес­ны 1922 го­да на­хо­ди­лись под опе­кой на­сель­ни­ков За­дон­ско­го Бо­го­ро­диц­ко­го мо­на­сты­ря, поз­же их хра­ни­те­ля­ми ста­ли рас­коль­ни­ки-об­нов­лен­цы, ко­то­рые при со­дей­ствии бо­го­бор­цев за­хва­ти­ли свя­тую оби­тель, а в 1932 го­ду мо­щи свя­ти­те­ля Ти­хо­на по­ки­ну­ли За­донск.

Свя­ты­ня бы­ла пе­ре­да­на ан­ти­ре­ли­ги­оз­но­му му­зею, ор­га­ни­зо­ван­но­му в быв­шей Ве­ли­ко­кня­же­ской церк­ви Ель­ца, от­ку­да по­па­ли в Ор­лов­ский кра­е­вед­че­ский му­зей.

Там они пре­бы­ва­ли в за­пас­ни­ках до Ве­ли­кой Оте­че­ствен­ной вой­ны. Во вре­мя бо­ев, пре­вра­тив­ших Орел в ру­и­ны, ве­ру­ю­щим уда­лось спа­сти и со­хра­нить свя­ты­ню. Позд­нее, с на­ступ­ле­ни­ем ми­ра, мо­щи свя­ти­те­ля Ти­хо­на За­дон­ско­го бы­ли от­кры­то вы­став­ле­ны в ка­фед­раль­ном Бо­го­яв­лен­ском со­бо­ре го­ро­да Ор­ла. Про­изо­шло это в 1947 го­ду.

Од­на­ко во вре­мя но­вой ате­и­сти­че­ской кам­па­нии при Н.С. Хру­ще­ве мо­щи За­дон­ско­го чу­до­твор­ца вновь ока­за­лись в за­пас­ни­ках мест­но­го кра­е­вед­че­ско­го му­зея. Лишь в 1988 го­ду чти­мая чу­до­твор­ная свя­ты­ня пе­ре­да­на бы­ла Ор­лов­ской епар­хии.

Здесь, в ка­фед­раль­ном со­бо­ре го­ро­да Ор­ла, они и пре­бы­ва­ли до 1991 го­да, ко­гда по­пе­че­ни­ем мит­ро­по­ли­та Во­ро­неж­ско­го и Ли­пец­ко­го Ме­фо­дия мо­щи свя­ти­те­ля Ти­хо­на тор­же­ствен­но воз­вра­ти­лись ту­да, от­ку­да бы­ли в свое вре­мя ис­торг­ну­ты без­бож­ной вла­стью — под сво­ды Вла­ди­мир­ско­го со­бо­ра За­дон­ско­го Рож­де­ство-Бо­го­ро­диц­ко­го мо­на­сты­ря.

Про­изо­шло это в день па­мя­ти свя­ти­те­ля Ти­хо­на, 13 (26) ав­гу­ста 1991 го­да.

С тех пор мо­щи За­дон­ско­го чу­до­твор­ца неот­луч­но пре­бы­ва­ют во Вла­ди­мир­ском со­бо­ре, яв­ляя неиз­быв­ную свою бла­го­дать при­бе­га­ю­щим к по­мо­щи свя­ти­те­ля с серд­цем, на­пол­нен­ным ис­крен­ней ве­рой.

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 5 из 5 )
Загрузка ...